دسته بندی نشده

چگونه پارچه میز بیلیارد خود را عوض کنیم

چگونه پارچه میز بیلیارد خود را عوض کنیم

 

سلام بچه ها. بنابراین برای آموزش امروز، ما در خانه من هستیم و من دوستم مارک از Shay’s Billiard را اینجا دارم تا پارچه میز بیلی را عوض کند. نحوه تغییر نمد روی میز بیلیارد یک سوال معمولی است که بسیاری از مردم دارند زیرا انجام آن کار آسانی نیست. برای توضیح روند، ما کمکی دریافت کردیم و قصد داریم به شما نشان دهیم که یک مکانیک میز حرفه ای چگونه این کار را انجام می دهد.

خوب، بنابراین برای تغییر میز بیلیارد احساس می کنید که باید چند مرحله را دنبال کنید. قطعا توسط خود شما قابل انجام است. اما باز هم می‌دانید که آسان نیست، بنابراین اگر انتخابی دارید، همیشه سعی کنید با یک متخصص پیش بروید.

اندازه گیری پارچه استخر برای برش
پارچه برش برای ریل

اکثر مواقعی که نمد می‌خرید، ریل‌ها شامل می‌شوند و باید خودتان نوارهای ریل را جدا کنید. معمولا می توانید از ته نمد بگیرید. اگر پارچه استخر را روی میز قرار دهید، برخی از طرف ها بلندتر می شوند. برای ساختن ریل‌ها، بخش‌های 6 اینچی را از آن طرف‌های اضافی برش می‌دهید . نمد گران است، بنابراین مطمئن شوید که همیشه همه چیز را به درستی اندازه‌گیری می‌کنید تا مطمئن شوید که کمترین اشتباه ممکن را انجام می‌دهید (راهنماهای برش پارچه را در پایین این مقاله ببینید).

بریدن پارچه کهنه ریل

پولداوگ فرانک فرانک می گوید:  “ما همه چیزهایی را که برای پروژه خود نیاز دارید در اختیار داریم. تمام محصولات تعمیر میز بیلیارد ما را بررسی کنید تا ابزار و لوازم لازم را تهیه کنید!”

خط کشی نوار نمد و پر جدید

برای شروع یک نوار از بالای ریل می بریم و آن قسمت را جدا می کنیم. ما این کار را در هر ریل انجام می دهیم. یک نوار پر در ریل وجود دارد که آن را نیز بیرون می آوریم. سپس نمد جدید را روی ریل فرو می کنیم و نوار پر را دوباره داخل شیار قرار می دهیم. می‌خواهید نوار پر و نمد را کمی به داخل شیار بکوبید تا مطمئن شوید که در ریل محکم است و هنگام بازی به بیرون نمی‌لغزد.

چکش زدن نوار جدید نمد و پر در ریل
شعله ور شدن روی نوار پر

قرار دادن نمد روی ریل ها زمانی که به بقیه قسمت های میز متصل نباشند راحت تر است. شما باید ریل ها را از روی میز جدا کنید و کل قسمت بالای میز بیلیارد را بردارید. برای جدا کردن قسمت بالایی باید کانکتورهای جیب و هر چیز دیگری که به ریل ها متصل است را جدا کنید تا آنها را جدا کنید.

فرآیند برداشتن ریل و منگنه

پس از جدا شدن رویه و جدا شدن ریل ها، باید تمام منگنه ها را از نمد قدیمی جدا کنید، که می تواند فرآیندی زمان بر باشد و چوب را تمیزتر کنید. یک تئوری وجود دارد که اگر یک منگنه را به فاصله یک هشتم اینچ از هم قرار دهید، نمد به طور مداوم در تمام طول آن سفت خواهد شد. با این حال، مارک توضیح می دهد که شما به تعداد زیادی نیاز ندارید. شما می توانید منگنه ها را از نیم اینچ تا سه چهارم اینچ فاصله دهید و همچنان کشش خوبی را در عرض داشته باشید.

برداشتن منگنه ها از ریل

پس از برداشتن نمد قدیمی از روی ریل و قرار دادن نمد جدید در ریل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را وصل کنید، نمد جدید را دوباره وصل کنید، نمد جدید را دوباره منگنه کنید و پارچه اضافی را از کناره ها جدا کنید.

هنگامی که شروع به منگنه کردن نمد به سمت ریل می کنید، باید مطمئن شوید که نمد محکم وصل شده است. هرچه بتوانید نمد را محکم تر بسازید، میز بیلیارد شما بهتر بازی، ظاهر و احساس بهتری خواهد داشت. اگر نمد روی میز بیلیارد شل باشد، هنگام بازی روی آن واکنش نشان می دهد و قابلیت پخش مناسبی نخواهید داشت.

اولین منگنه لنگر
منگنه لنگر دوم

برای شروع، یک منگنه لنگر در هر انتهای ریل قرار می دهید. نمد را بین دو منگنه لنگر و روی لاستیک محکم می‌کشید. مراقب باشید که نمد را روی بالشتک ریلی خیلی محکم نکشید ، یا لاستیک را موج دار نکنید.

منگنه های جیبی گوشه ای

برای جیب‌های گوشه‌ای، پارچه را از رو، روی بالا می‌کشیم و سپس آن را پشت ریل می‌کشیم. سپس پشت نمد را منگنه می کنیم و در جای خود لنگر می زنیم. نمد را از بالا و تا آخر می کشیم و یک منگنه را به داخل شلیک می کنیم تا آن را در جای خود نگه دارد. برای خارج کردن هر موجی از قسمت بالا و برگشت نمد و سپس قرار دادن تعدادی منگنه روی پشت پارچه تا هر موج از روکش خارج شود.

منگنه های جیبی جانبی

با جیب های کناری، باید پشت نمد را لنگر بیاندازیم و چند منگنه پشت آن قرار دهیم. آن را محکم روی صورت بکشید و سپس نمد را روی قسمت بالایی بغلتانید، سپس آن را به سمت پایین بغلتانید. دو منگنه دیگر پشت و دو منگنه دیگر روی پارچه قرار دهید تا پارچه سفت شود.

بریدن ریل های نمدی اضافی
ریل تمام شده

ریل ها تمام شده و با پارچه جدید تمیز و سفت هستند. به خاطر کثیف بودن آن، این بار به جای آبی رنگ خاکستری را انتخاب کردم. بعد از این کار دامن و جیب ها را دوباره به هم وصل می کنیم.

در مرحله بعد ، پارچه تخت را انجام خواهیم داد . شما باید نمد قدیمی روی میز را بردارید، تخته سنگ را صاف کرده و تمیز کنید، پارچه تخت جدید را بپوشید و سپس کارتان تمام شد. ابتدا نمد قدیمی روی میز را برداریم.

برداشتن تخت قدیمی که از تخته سنگ احساس می شود

برای برداشتن پارچه تخت خواب قدیمی خود باید همه منگنه ها را بیرون بکشید. بیشتر اوقات، می توانید پارچه را به شدت بکشید. این کار معمولا منگنه ها را به راحتی بیرون می کشد و سپس بقیه منگنه های اضافی را با انبردست جدا می کنید. هنگامی که برداشتن نمد را تمام کردید، باید تخته سنگ خود را تمیز کنید.

تخته سنگ سنباده
تخته سنگ تمیز کردن

این مرحله بسیار مهمی از فرآیند است، زیرا اغلب افراد در این مرحله عجله می کنند. اگر این کار را سریع انجام دهید و بقایایی، یک تکه غبار یا موی بزرگ باقی بگذارید، هنگام بازی آن را زیر میز احساس خواهید کرد. حتی داشتن یک تار مو زیر پارچه خوب نیست زیرا تخته سنگ را خیلی سریع تمیز کردید. مهم است که مطمئن شوید تخته سنگ کاملاً تمیز است. برای تمیز کردن تخته سنگ از آب گرم و حوله استفاده کردیم و بعد از دست روی آن استفاده کردیم تا اثری از حوله باقی نماند. این به تمیز کردن اطراف کمک می کند.

سطح حرفه ای برای تخته سنگ

از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که تخته و جدول شما به درستی تراز و تراز هستند . ما از یک Starrett Machinist Level – 8 اینچی استفاده می کنیم. هر خط قرمز در سطح 5/1000 اینچ است. می توانید بگویید که جدول با یک خط کامل که از نظر تئوری 2.5/1000 اینچ است، فاصله دارد. اسکناس دلار حدود 4/1000 اینچ است. این سطح چقدر حساس است.

دسته پارچه تخت در جیب های مرکزی
برش V-شکل به پارچه تخت

هنگامی که بدانید چه کاری انجام می دهید، انجام پارچه تخت سخت نیست. در واقع، انجام این کار بسیار ساده تر از ریل است، اما همچنان باید مراقب باشید. برای شروع، مارک از جیب کناری شروع می کند و مقداری نمد اضافی در وسط میز کنار جیب کناری می گذارد. تعیین اندازه ها به اندازه میز شما بستگی دارد، اما ما حدود سه اینچ نمد اضافی در وسط داریم. از آنجا شروع به کشیدن نمد روی تخته سنگ خواهید کرد.

کشش پارچه تخت روی تخته سنگ

از گوشه ها می کشیم. هر بار که می کشید سعی می کنید تا جایی که ممکن است بکشید و آن را واقعاً محکم کنید زیرا آخرین چیزی که روی میز بیلیارد می خواهید این است که پارچه گشاد داشته باشید. اگر وقتی نمد شل است دست خود را پایین بیاورید، می توانید حرکت پارچه را احساس کنید. این بدترین چیزی است که در هنگام بازی وجود دارد. باز هم وقت خود را صرف منگنه کردن کنید. بیشتر بکشید، بیشتر منگنه کنید و به آنجا خواهید رسید.

برش سوراخ برای پیچ و مهره

بعد از چیدن تخت میز، می بینید که چقدر سفت است و می بینید که هیچ چروکی در هیچ کجا وجود ندارد. مرحله بعدی این است که سوراخ هایی را که میله ها می روند برش دهید، بنابراین هر ریل می تواند از زیر تخت و از طریق میز عبور کند. شما باید لکه ها را پیدا کنید و وقتی احساس کردید، از یک تیغه برای برش صلیب در نمد استفاده کنید و سوراخ را باز کنید. سپس می توانید پیچ ​​را درست زیر آن قرار دهید.

مونتاژ مجدد یک میز استخر

شما در این مرحله تقریباً تمام شده اید. برای همه شما آرزوی موفقیت دارم. من نمی توانم این را به اندازه کافی بگویم: اگر تمایلی به انجام این کار ندارید، مطمئن شوید که با یک متخصص تماس بگیرید. این کار برای آنها آسان است و برای شما می تواند یک فرآیند بسیار وقت گیر باشد. با این حال؛ به خصوص اگر بازیکن خوبی هستید، احساس می کنم باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. این کاری است که روزی انجام خواهید داد و با انجام آن خودتان پول زیادی را پس انداز خواهید کرد.

پس موفق باشی. راحت باش. ابزار مناسب را بخرید و مطمئن هستم که از نتایج آن راضی خواهید بود.

خرید میز اسنوکر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایدبار
منو